Hazai márkák
Nanushka, Touch Me Not, Daalarna – ezeket a hazai brandeket kérdezte a Tudatos Vásárló az etikus működésről.
Baldaszti Péter, a Nanushka társtulajdonosa arról adott hírt, hogy 2018 májusában csatlakoztak a Ellen MacArthur Alapítványhoz. Céljuk ezzel egy olyan, új alapokon nyugvó piaci modell csatlakozásába, amely megújuló és újrahasznosított divatcikkeket készít. Mindemellett GOTS-pamuttal is dolgoznak, ami annyit tesz, hogy a textilek alapanyagai megfelelően ellenőrzött termesztésből származnak, valamint kiemelt figyelmetet kapnak az egyéb feltételek is: ökológiai, környezetvédelmi, illetve társadalmi előírások maximális betartására törekednek.
A 2015-ben alakult Touch Me Not márka alapítói – Bilau Dea és Sáhó András – szintén kitart a GOTS-minősítésű textilek mellett, valamint a divatcikkeket is mind maguk készítik, van, hogy akár napi 15 órában is.
Benes Anita, a Daalarna brand létrehozója aktív résztvevője a Fashion Revolution világkapánynak, melynek lényege, hogy a márkák mutassák meg, kik is készítik a ruhákat. Ha a textilek fenntarthatóságára, etikusságára kisebb hangsúlyt is fektet, a dolgozók munkakörülményei kárpótolják azt. Pár éve egy okosépület ad munkahelyet a vállalkozónak és dolgozóinak – a ház folyamatosan figyeli az oxigénszintet, a világítás környezetbarát és szemkímélő, valamint a varrógépek korszerűek és könnyű velük dolgozni.