Üzletemberből reformer
Henning Siedentopp cégtulajdonost mindig is érdekelte a környezettudatosság kérdése, a divatiparban viszont sosem látta jövőjét. Elsődleges céljának tekintette az üzleti élet, vállalkozások fejlesztését olyan korszerű irányelvek alapján, mint a fenntarthatóság, környezettudatosság. 2013-ban indiai utazása és az ott látott borzasztó textilipari munkakörülmények adták meg neki a kezdő lökést egy környezettudatos márka létrehozásához. 2014-ben létrehozta a Melawear nevezetű márkát a hulladékmentes divatipar elősegítése érdekében Németországban. A MELA kifejezés megjelenik a hindu kultúrában, a szó pedig együttműködést, csapatmunkát jelent.
A márka célja egész egyszerűen a textilipar működésének megváltoztatása. A változást olyan országokban szeretnék elsősorban elérni, ahol a gazdasági, társadalmi és ökológiai problémák nagymértékben jelen vannak. Pont ezért, termékeiket Indiában állítják elő, ezzel lehetővé téve a pozitív változások megvalósítását közvetlenül a helyszínen. Ügyelnek az organikus alapanyagok használatára és a kellemes munkakörnyezet megteremtésére egyaránt.