Gondolatok a Koppenhágai Divathétről – 1. rész
Sok év kihagyás után, az Uptostyle csapata újra kilátogatott a Koppenhágai Divathétre. Sok minden változott amióta utoljára jártunk. Ugyanakkor van ami örök a divathetek világában.
Litkovskaya
Egy márka, ami a minimalizmus és a feminizmus jegyében épült és erős üzeneteket közvetít a divaton keresztül. Mottója: “there is no wrong side”, azaz „nincs rossz oldal”, amely a mostani kontextusban talán erősebb jelentőséggel bír, mint valaha. A tervező, Lilia Litkovskaya negyedik generációs szabó családból származik, így a divat mindig is meghatározó szerepet töltött be az életében. Alkotásaiban keveredik a feminin és a merész stílus, ruháit is azoknak a nőknek ajánlja, akik egyszerre vágynak megélni a nőiességüket és érvényesíteni az erejüket a mai világban. Sikerei közé tartozik, hogy 2001-ben a legjobb ukrán divattervezőnek választották, ruháit kiállítják New Yorkban, Tokióban és világszerte a divat számos központjában.
Paskal
A márka 2010-ben került a köztudatba, Julia Paskal irányítása alatt. Egy évvel később pedig a kijevi divathéten is feltűnt, ahol azóta minden szezonban bemutatásra kerülnek aktuális kollekciói. Kirobbanó színek, nem mindennapi fazonok, valamint nőies és romantikus stílus ötvözetéből jöttek létre azok az ikonikus darabok, amelyek a Paskalt jellemzik. A mára már nemzetközileg elismert brand felveszi a versenyt a legnagyobb luxusmárkák termékeivel, világszerte 28 üzletük található meg. A márka fő ismertetőjegye, hogy ruháikat különleges lézeres vágás technikával készítik. Julia karrierje során számos egyéb ukrán tervező munkásságát segítetti, az ukrán divat úttörő alakjai között tartják számon.
Lake Studio
A Lake Studio egy kreatív tervezőpáros Anastasia Riabokon és Olesya Kononova által született márka, mely fő ismertetőjegye a különleges anyaghasználat. Munkáik során az olasz és japán szöveteket részesítik előnyben, különösen nagy hangsúlyt fektetnek a minőségi anyagok felhasználására. Fő inspirációjuk a természet, valamint az építészeti motívumok, de gyakran dolgoznak együtt modern művészekkel is egy-egy kollekció megalkotásánál. Részt vettek a Moda Operandi Platform Projectben, melynek célja a feltörekvő tehetségek támogatása és nemzetközi ismertségének növelése, ennek köszönhetően ruháik megjelentek többek között Párizs, Milánó és London városában is.
Roussin
A 2014-ben létrejött márka különleges értékeket képvisel. Fő célja felhívni a figyelmet a modern kor társadalmi problémáira és megoldást keresni rájuk. Akárcsak az UPTOSTYLE csapata, a Roussin is szívügyének tartja a környezetvédelem és a fenntarthatóság témakörét. Szerintük a divat ma olyan befolyással rendelkezik, amely ösztönözheti az új generációkat, hogy kezdjenek el foglalkozni ezekkel a fontos kérdésekkel. Gyártás közben megpróbálják felhasználni az anyag összes részét, így is csökkentve az előállítás során keletkezett hulladékokat. A tervezési folyamatnál innovatív technikákat alkalmaznak, újrahasznosított anyagokkal dolgoznak, valamint védjegyük a fényvisszaverő elemek használata, ami jól azonosítható a márka fiatalos arculatával.
Bevza
A márka 2006 óta erősíti az ukrán és a nemzetközi divatpiacot is. Svetlana Bevza a kollekciók elkészítése során elsődleges szempontként a kényelemre és a letisztult megjelenésre összpontosít. A Bevza minimalista stílusa a lágy színek és egyszerű szabásvonalak segítségével jelenik meg, eleganciát kölcsönözve ezzel a ruháknak. Kollekcióit évente kétszer az ukrán divathéten tárja a nagyközönség elé, de emellett kreációi világszerte számos bolt polcain megtalálhatók. A márka a kulturális örökség védelméhez is hozzájárul, mivel ukrán népi motívumokat jelenít meg a ruhákon, áthelyezve a mai modern környezetbe, így népszerűsítve a fiatalabb generációk számára is.
Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy támogassuk a tervezőket ebben a nehéz időszakban és utána is. Ha kíváncsi vagy további ukrán tervezők munkásságára, ebben a cikkünkben a Budapest Central European Fashion Week-en is elismerést nyert és nemzetközi sikereknek örvendő márkákról olvashatsz.
Sok év kihagyás után, az Uptostyle csapata újra kilátogatott a Koppenhágai Divathétre. Sok minden változott amióta utoljára jártunk. Ugyanakkor van ami örök a divathetek világában.
Mitől lesz jó egy Montessori Babajáték? Egy anyuka újkeresése a montessori világban. Montessori játékok, montessori szoba és montessori nevelés. Olvasd el az első részt, hogy megtudd milyen a jó montessori babajáték.
November végén a LEANEA ékszermárka kollekció bemutatóján jártunk. LEANEA Tangleversum kollekció bemutatóját olvashatjátok.
Hűvös reggelek, talpunk alatt ropogó falevelek, zabtejes cappucino a kedvenc kávézónk teraszán – nekünk ez az ősz. Ezen a csodás érzésen felbuzdulva itt vannak az őszi kedvenceink.
Divat és kiegészítő edition.
A Design360 eseményén egyre több formatervezőnő mutatkozott be, így ennek kapcsán hoztunk 5 formatervező designert és a munkásságukat.