Gondolatok a Koppenhágai Divathétről – 1. rész
Sok év kihagyás után, az Uptostyle csapata újra kilátogatott a Koppenhágai Divathétre. Sok minden változott mióta utoljára jártunk. Ugyanakkor van ami örök a divathetek világában.
Hodina röviden
Egy viszonylag új márkáról beszélhetünk, amelyet egy pár éve alapított a férj és feleség páros, Vadim és Dasha, Seattle-ben Washington államban. Minimalizmus iránti szenvedélyük és személyes élettörténetük összefonódása sarkallta őket arra, hogy létrehozzák a Hodinát, és órák gyártására összpontosítsanak. A modellek limitált kiadásúak, és unisex darabok.
A tervezési folyamat teljes mértékben a szépérzékünkön alapszik. Nem midenkinek van affinitása ahhoz, hogy úgy kombinálja a színeket, anyagokat és formákat, hogy abból esztétikai élményt nyújtó darab szülessen. Ha dizájnról van szó, mindenevő vagyok: legyen szó építészetről, bútortervezésről vagy divatról.
A modern építészet nyers esztétikája inspirál a leginkább, és ugyanebben a szellemben tervezem a Hodina órákat is. Egy új darab megalkotása több hónapig is eltart. A tervezés folyamata elméleti síkon kezdődik, amit az ötletek papírra vetése és tökéletesítése követ. Ezután megrendeljük a különböző mintadarabokat, amiket úgy 6 hónapig tesztelünk, és ha megfelelnek elképzeléseinknek, akkor beindul a gyártás.
Az órák iránti szeretetem már gyerekkoromban elkezdődött. Köszönhetem ezt órásmester édesapámnak, aki mellett rengeteg időt töltöttem. Boltjában szívesen ütöttem el az időt vintage darabok között kutatva. Számomra legkedvesebbek mindig is a Hamilton és Bulova órái voltak, amik lenyűgöztek retró és letisztult formavilágukkal.
Elkezdtem játszani azzal a gondolattal, hogy én milyen stílusú órát terveznék, amit kemény és hosszú kutatómunka követett. Nem rendelkezem olyan mély ismeretekkel az órásmesterség területén mint az édesapám, de egy biztos, hogy ugyanolyan szenvedélyesen rajongok a szemet gyönyörködtető darabokért mint ő.
A Hodina hobbinak indult, ami időközben átalakult üzleti vállalkozássá, aminek az alapját a minimalizmus iránti vonzódásom adja, és az, hogy megláttam az ebben rejlő piaci lehetőségeket. A Hodina a hozzám hasonló mentalitású egyéneket szólítja meg, akiknek fontos a minőség, és szívesen viselnek egyedi és letisztult vonalakkal megtervezett órákat. Ami megkülönböztet minket a többi gyártótól, hogy magas minőséget kínálunk elérhető áron. Tisztában vagyunk azzal, hogy a Hodina szellemisége nem értelmezhető a nagyobb tömegek számára. A gondolata annak, hogy kisebb márkaként működünk a piacon, nem okoz álmatlan éjszakákat. Sőt. Úgy gondoljuk, hogy az óráinkkal a vásárlóink az egyéniségüket, stílusukat akarják kiemelni. Viszont minél többen hordják ugyanazt a darabot, annál kevésbé lesznek egyediek.
Mindenképp szeretnénk újabb, innovatívabb óratípusokat piacra dobni, és további kiegészítőkkel bővíteni a kínálatunkat, illetve szélesebb körben ismertebbé tenni a márkát a megfelelő marketing stratégiák használatával. Szívesen működnénk együtt az Uptostyle-hoz hasonló beállítottságú cégekkel, személyekkel, akik hatással vannak a divat mozgására. Továbbá a vásárlóinkkal való kapcsolattartásra is különös figyelmet akarunk fordítani a jövőben. Személyesen is szeretnénk velük találkozni az általunk szervezett pop-up eseményeken, valamint kihasználni social media adta lehetőségeket
Versenytársaink, akikkel osztozunk a minimalista órák és kiegészítők iránti rajongásunkban. A felfokozott piaci verseny ellenére nem akarunk eltérni attól a célunktól, hogy innovatív és egyedi termékeket tervezzünk vásárlóinknak.
Csodálatos! Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni az eddigi együttműködésünkről. Amikor először dolgoztam együtt Anettel és Priszcivel, és láttam a közös munka eredményét, teljesen le voltam nyűgözve. Nagyon könnyű volt szót érteni velük a munka során, hiszen ugyanúgy rajonganak a minimalista stílusért mint én, illetve szuper kedvesek és barátságosak. Izgatottan várom a jövőbeli közös munkát.
Ha neked is megtetszettek a Hodina órák, akkor az Uptostyle Shopban megvásárolhatod a limitált darabszámú BELLEVUE óra fekete változatát vagy a klasszikus rózsaarany-fehér számlapos, fekete szíjjas órát.
Sok év kihagyás után, az Uptostyle csapata újra kilátogatott a Koppenhágai Divathétre. Sok minden változott mióta utoljára jártunk. Ugyanakkor van ami örök a divathetek világában.
Mitől lesz jó egy Montessori Babajáték? Egy anyuka újkeresése a montessori világban. Montessori játékok, montessori szoba és montessori nevelés. Olvasd el az első részt, hogy megtudd milyen a jó montessori babajáték.
November végén a LEANEA ékszermárka kollekció bemutatóján jártunk. LEANEA Tangleversum kollekció bemutatóját olvashatjátok.
Hűvös reggelek, talpunk alatt ropogó falevelek, zabtejes cappucino a kedvenc kávézónk teraszán – nekünk ez az ősz. Ezen a csodás érzésen felbuzdulva itt vannak az őszi kedvenceink.
Divat és kiegészítő edition.
A Design360 eseményén egyre több formatervezőnő mutatkozott be, így ennek kapcsán hoztunk 5 formatervező designert és a munkásságukat.