Kiss Miklós - Arkk Copenhagen nagykövet
Az Arkk Copenhagen cipőmárka magyarországi nagyköveteivel már korábbbi cikkünkből is megismerkedhettél. Középpontban kreatív és inspiráló személyiségek állnak. A most következő személy is ezt az életérzést hivatott bemutatni.
Festő, grafikus, designer, tehát minden elemében kreatív személyiség. A kampány első férfi nagykövete a 38 éves képzőművész, Kiss Miklós mesélt nekünk munkásságáról, a kreativitásról és az Arkk Copenhagen márka fiatalos és letisztult együtteséről.
Egy ideje már követjük a munkásságodat és meg kell, hogy mondjuk nagyon szeretjük is. Mikor kezdődött el a grafika iránti szenvedélyed?
Az első dolog, ami ebbe az irányba terelt az volt, amikor a diploma után egy baráti társaságban egy logót akartunk tervezni, és egy barátom azt mondta, hogy inkább menjek vissza festeni. 😀 (festő szakon végeztem a Magyar Képzőművészeti Egyetemen) Ez annyira feldühített, hogy addig rajzoltam a logót amíg az lett a befutó. A másik motiváció az első londoni utazásomkor látott Victoria & Albert Museum V&A logója volt. Akkor megfogadtam, hogy ennél rosszabb logót nem csinálok.
A sok munkával és projekttel a hátad mögött, melyik munkád volt az, amire a legbüszkébb vagy?
A maximalizmusom miatt sosem vagyok elégedett egyik munkámmal sem. Számos álmatlan éjszakát okoz minden projekt befejezése után a hibák átgondolása. Ugyanakkor általában mindig a legfrissebb munkákra vagyok a legbüszkébb. Most épp a Kaposvár városarculatra és a Millenium Háza étterem és kávéház belsőépítészetére.
Mit jelent számodra a kreativitás?
Ezt így még sosem definiáltam, nekem ez valahol egy természetes dolog, nem szorul magyarázatra, nem egy misztikum, ezért magasztos gondolataim sincsenek róla. A kreativitás tulajdonképpen sok esetben probléma megoldás számomra.
Mit ajánlanál azoknak, akik ugyanerre a kreatív pályára lépnének?
Legyenek befogadóak, gondolkodjanak sokat és lássanak világot.
Beszéljünk egy kicsit a hétköznapokról. Korábban említetted, hogy sokat dolgozol, a maradék szabadidődet mivel töltöd?
Van, hogy munkával, van hogy olvasással, filmnézéssel, utazással, kóstolással. Talán ezek a legjellegzetesebbek.
A mindennapokban honnan merítesz inspirációt és mi az amitől újra tudsz regenerálódni?
Sokat utazunk a feleségemmel, ez kimeríthetetlen inspiráció forrás. Megpróbálok minél több információt magamba szippantani, elraktározom, és felhasználom a tervezésnél. De ugyanúgy használom a social media oldalakat, portfolió oldalakat, art vagy design portálokat, mint mindenki más.
Az utazások töltenek fel a leginkább.
Ha meghallod a szabadság szót, neked mi jut elsőnek az eszedbe?
Jókora időeltolódás, olyankor elérhetetlenné válik kicsit az ember.
Ezek szerint az utazás az, ami mindenre a gyógyír. Egy szabad hétvégét hol töltenél el szívesen?
Attól függ milyen az idő, milyen a hangulatom és milyen lehetőségeim vannak épp. De az igazság az, hogy nálam összefolyik a hétköznap a hétvégével, igazi kikapcsolódást csak az jelent amikor elhagyom az országot. Most leginkább egy meleg, napfényes helyre vágyom.
Az Arkk kampányfotózáson egy egyszerű, de letisztult fekete szettben voltál. Milyen szempontokat veszel figyelembe, a napi outfited kiválasztásánál?
Szeretem ha igényesen nézek ki. Az egyik szempont nyilvánvalóan az időjárás, és természetesen fontos az is, hogy azon a napon mi a program. A ruhatáram minimalista, jól kombinálható és praktikus, így nem sok idő kitalálnom mit vegyek fel.
Szerinted milyen kritériumoknak kell megfelelnie egy tökéletes sportcipőnek?
Design + kényelem.
Miért döntöttél úgy, hogy részt veszel az Arkk Copenhagen kampányában?
Mert szépnek és érdekesnek találtam a cipőt. Olyan márkának találom amit szívesen viselek.