#dadcore is here – Azaz miért akar minden trendi fiatal úgy kinézni, mint egy kényelmes apuka
Úgy tűnik, hogy a világ kifordult önmagából, hiszen ami eddig kínos volt, az hirtelen menő lett. Mi sem bizonyíthatná ezt jobban, mint az a tény, hogy az apukák lettek a divatipar aktuális múzsái. Agyonstrapált sportcipők, hasitasi és baseball sapka: hódít a dadcore!
A divatipar lelkesedése kézzel fogható, a legutóbbi Balenciaga divatbemutatón a Paris Men’s Week keretében, a modellek igazi apukák voltak, akik gyerekek társaságában vonultak végig a kifutón. A divatház már ez év Januárjában mutatott jeleket arra vonatkozóan, hogy aktuális ihletforrása a lezser apuka, hiszen az Amerikában az apák védjegyének számító baseball sapkát élesztette újra egy visszafogott, minimalista dizájnnal.
Azonban a street style világában nem egészen új keletű ez a trend. A #dadhat már 2015-ben feltűnt a Highsnobiety hasábjain, mint az év trendje és úgy tűnik, azóta is töretlen népszerűségnek örvend.
Arra, hogy megtudhassuk, hogyan váltak az eddig elhanyagolt és valljuk be, lenézett apukák a stílus megtestesítőivé, történelmi visszatekintésre van szükségünk. Az állóvizet elsőként Barack Obama kavarta fel 2009-ben, amikor egy nyilvános eseményen laza farmert és ASICS sportcipőt viselt, így kezdve meg a Major League All-Star Game baseball mérkőzést az első dobással. Az elnök #dadcore megjelenése sok kritikát kapott, hiszen abban az időben a szűk szabású farmerek voltak divatosak.
Mindezek ellenére a trendszetterek már abban az évben elkezdték népszerűsíteni az apukák inspirálta stílust. Lehet, hogy nem is gondolnánk, de a millenial generációnak az életében ez az új trend sokkal többet jelent, mint egy divat hóbort. A #dadcore népszerűsége nagyban összefügg a 2009-ben kezdődő gazdasági világválsággal. Az ezredforduló generációja az anyagi bizonytalanság világában nőtt fel, a jövőjüket illetően is rengeteg kérdés övezte az életüket. Egy stabil, jól fizető állás, saját kocsi, esetleg családalapítás, ezek mind kérdésesnek bizonyultak ennek a generációnak.
Egyértelművé vált a válság miatt, hogy a korábbi stabilitás megvalósítása már nem lehetséges. 2014-ben a The Atlantic által végzett felmérés szerint a millenial generáció az elmúlt 50 év legrosszabbja, hiszen kiemelkedően magas azoknak a száma, akik még mindig a szüleikkel élnek. Míg az önállósodás csak egy álom maradt sok fiatal számára, a szabadságot és a jó anyagi helyzetet a középkorú apukák testesítették meg. Saját kocsijukkal, házukkal, és igen, még a grillezéshez használt puha anyagú baseball sapkájukkal együtt is egy vonzó képet mutattak, mely egyenlő volt a szabadsággal. Ez a függetlenség volt minden, amire egy otthon élő diplomás csak vágyhatott, de talán sosem érhetett el, hiszen a válság ott tombolt körülötte.
Míg az előző generációk ki akartak törni a szüleik unalmas világából, hogy levetkőzhessék a kötöttségeket, a millenial gyerekeknek ez az unalmas kiszámíthatóság jelentette a legvonzóbb képet. Bár elérni nem tudta, de utánozni kezdte a legikonikusabb jelképeinek kisajátításával, úgy mint a laza farmer, az agyon hordott sportcipő és a baseball sapka.
Mint a divatban máskor is, ezeket az ikonikus darabokat a maguk ízlésére alakították át a fiatal trendszetterek. Az alapdarabok beszerzésével mi is könnyen magunkévá tehetjük ezt a stílust. Íme a mi kedvenceink.
1. A #dadcap
Egy minimál baseball sapka beszerzése az új trend alapfeltétele. Mindenkiben biztos ott él az amerikai filmek tipikus apukájának a képe, aki a fia baseball meccse előtt még ott görnyed a grill fölött és az olajfoltos sapkájában süti a hamburger pogácsát. Egy ilyen sapka birtoklásával mi is részesei lehetünk az amerikai apa legendájának. Nézd meg a mi kedvenceinket!
2. Levi’s farmer
Ha igazi apuka nadrágot szeretnél, akkor a magasított derék és az agyonmosott jelszavad. Az örök klasszikus Levi’s farmer tökéletesen megfelel a célnak. Egy inggel kicsit elegánsabbá, egy laza pólóval párosítva pedig lezserebbé varázsolhatjuk az outfittünket. A farmer örök, így ha beruházol egy ilyen darabra, biztos lehetsz benne, hogy még hosszú évekig hű társad lesz.
3. Övtáska
Korábban már mi is írtunk róla, hogy a méltán híres hasitasi poraiból újjá éledt, hála a kreatív tervezőknek. A praktikus darab új formát kapott, letisztult sziluettek jellemzik és minőségi anyagok. Apáink nem hiába választották ezt a kiegészítőt, hiszen a kezeink szabaddá válhatnak és az értékeinket is közelebb tudhatjuk magunkhoz.
4. Sportcipő
Nem akármilyen sportcipőkről beszélünk itt, hanem azokról a darabokról, melyek hűségesen szolgálták apáinkat, talán már a gimnázium óta, és még mindig fölveszik, hiába próbálja az egész család meggyőzni őket, hogy már leáldozott az idejük. Formáját tekintve ilyen például a New Balance CW620-as darabja, mely tűzön-vízen elkísér minket bárhová. Nem kell sokat gondolkoznunk, hogy mivel hordjuk, hiszen bármikor és bármivel bevethető!